Cronicas de L'Enric del Redondel

Chroniques "LA FOGASSA SALADA" proposées par Henri et diffusées sur "RADIO LENGA D'OC"

Retrouvez cette radio en langue occitane sur   http://www.radiolengadoc.com/

 

Lo martelet...

  Lo martelet.

   A çò de Lunas , l’estiu i aviá un autre espòrt per los joves, que se ditz : « lo martelet ».

   Aquò se fa la nuèit. Cal agantar una calada dins lo Graveson, la cal penjar sus lo portal d’un romegaire que dormís. Cal un cordelet d’un cintenat de metres per restar amagat darrièr un bartas. Cada minuta, cal tustar quatre o cinc còps sus lo portal amb la calada. Se cal tapar e esperar una reaccion.

   « Migué » tirèt de còps de fusilhs dins los arbres. N’i a que dison qu’una branca tombèt sus lo cap del martelaire e tot lo mond s’escampèt de paur, per tombar de ventre dins las romècs e las ortigas. Lo « Tourdre » s’es levat en camisa de nuèt e corriguèt per carrièras amb un calòs per agantar los joves. Lo matin, dins lo vilatge, lo mond disián : « N’i a qu’an d’alhs en camisa nautres a çò de Lunas avèm un tordre en camisa ».

   Al mes que ven…
 

L’Enric del Redondel

  Le petit marteau.


   A Lunas, l’été il y a un autre sport pour les jeunes, qui s’appelle « le martelet ».

   Cela se fait la nuit. Il faut trouver une pierre dans le Gravezon, il faut la suspendre sur la porte d’un rouspéteur pendant son sommeil. Il faut pour cela une corde d’environ cinquante mètres, pour pouvoir se cacher derrière un buisson. Puis toutes les minutes, il faut frapper quatre ou cinq coups, se cacher et attendre une réaction.

   « Migué » tirait des coups de fusil dans les arbres. Certains disent qu’une branche est tombée sur la tête du marteleur et que tout le monde, apeuré, a pris la fuite pour tomber à plat ventre dans les ronces et les orties. Le «Tourdre» est sorti en chemise de nuit pour courir après les jeunes. Le matin, dans le village, le monde disait : « Certains font de l’ail en chemise, nous à Lunas nous avons un tourdre en chemise ».

   Au mois qui vient…


Henri du Redondel

Tourdre : grive

Cronicas de L'Enric del Redondel